Om Bråvallagymnasiet

Bråvallagymnasiet är Norrköpings bredaste yrkesgymnasium. Här kan du välja mellan fem nationella yrkesprogram. Vi finns i stora lokaler med den senaste tekniken.

Fem nationella yrkesprogram

Vi erbjuder fem nationella yrkesprogram:

• Bygg och anläggning
  • El och energi
  • Fordon och transport
  • Industriteknik
  • VVS och fastighet

Utöver nationella yrkesprogram erbjuder vi även introduktionsprogram i form av yrkesintroduktion, en utbildning som skapar motivation då du kombinerar yrkesämnen med kärnämnen.

Läs mer om Bråvallagymnasiets utbildningar

Snabbfakta om Bråvallagymnasiet

• Bråvallagymnasiet är den enda skolan i Norrköping som erbjuder alla inriktningar på alla program.
  • Här får du prova alla inriktningar första året innan du väljer i år 2.
  • Det finns en direktbuss till skolan från resecentrum.
  • Här går eleverna ut med gymnasieexamen.
  • Nästan alla elever får jobb direkt efter gymnasiet.
  • Här finns stora lokaler med den senaste tekniken.
  • Personalen som arbetar på Bråvallagymnasiet har tillsammans mer än 50 års erfarenhet av yrkesutbildningar.
  • Våra elever ger skolan höga betyg i trivselenkäter.

Välkommen att bli en del av Bråvallagymnasiet du också!

Café Kneg

Bråvallas egna skolcafé ligger i anslutning till vår matsal och är öppet alla skoldagar. Här kan du hitta smörgåsar och självklart något att dricka, både varmt och kallt.